Erasmusplus SAAIC IUVENTA

    PUBLIKÁCIE

Key Data on Teaching Languages at School in Europe

prvá strana publikácie     Nová správa Eurydice poukazuje na pozitívne trendy vo výučbe a učení sa cudzích jazykov  Európa je mimoriadne pestrý kontinent, kde sa využíva viac ako 60 oficiálnych jazykov! Žiaci na základných školách si začínajú osvojovať prvý cudzí jazyk už v ranom veku a v jeho učení pokračujú aj v ďalších rokoch povinnej školskej dochádzky. Počet žiakov na stredných školách, ktorí sa učia 2 cudzie jazyky, narastá. Väčšina krajín už uplatňuje opatrenia na podporu detí migrantov, ktoré potrebujú ovládať jazyk hostiteľskej krajiny. Toto sú len niektoré z hlavných záverov správy 'Key Data on Teaching Languages at School in Europe' (Kľúčové údaje o výučbe jazykov na školách v Európe), ktorú zverejnila Eurydice sieť EK. Správa zachytáva hlavné trendy vo vyučovaní cudzích jazykov uplatňovaných v 42 európskych vzdelávacích systémoch členských štátov EÚ a ďalších európskych krajín (Bosna a Hercegovina, Švajčiarsko, Island, Lichtenštajnsko, Čierna Hora, Macedónsko, Nórsko, Srbsko a Turecko). V publikácii nájdete odpovede na rôzne otázky, ako napr.: Koľko času venujú žiaci štúdiu cudzích jazykov? Ktoré jazyky patria do kategórie top 10 - najčastejšie ponúkaných jazykov? Absolvujú učitelia cudzích jazykov odbornú prípravu v zahraničí? Aký počet detí imigrantov používa doma ten istý jazyk, ako je vyučovací jazyk školy?.  Ak vás táto problematika zaujala, stiahnite si elektronickú verziu správy v anglickom jazyku: Kontakty: Nathalie Vandystadt – Tel.: +32 229 67083; Inga Höglund - Tel.: +32 229 50698.

Prevziať publikáciu [EN, pdf, 8 MB]
 
 

Prínos mobilitných projektov Erasmus+ v odbornom vzdelávaní a príprave a vysokoškolskom vzdelávaní

prvá strana publikácie     Aká je situácia v mobilitách Erasmus+ učiteľov a ostatných zamestnancov v odbornom vzdelávaní a  príprave a vysokoškolskom vzdelávaní? Sú účastníci so svojou mobilitou spokojní? Vidia v nej prínos z hľadiska svojho pracovného rozvoja a z hľadiska potrieb svojej organizácie? Odpovede na tieto otázky ponúka štúdia, ktorá vznikla na podnet Národnej agentúry programu Erasmus+ pre vzdelávanie a odbornú prípravu a centra Euroguidance (SAAIC).

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 1 MB]
 
 

Príručka k dlhodobým mobilitám žiakov

prvá strana publikácie     Táto Príručka je určená na pomoc školám, učiteľom, žiakom, rodičom a hostiteľským rodinám podieľajúcich sa na dlhodobej mobilite žiaka v partnerskej škole v zahraničí v rámci programu Erasmus+, projektu KA2 - Strategické partnerstvá. Príručka pre všetky zúčastnené strany definuje úlohy a zodpovednosti, stanovuje termíny, ktoré je potrebné dodržať, poskytuje usmernenia a potrebné vzory a formuláre.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 749 KB]
 
 

A Practical Guide for School Leaders

prvá strana publikácie     Táto publikácia je určená pre vedúcich pracovníkov škôl a učiteľov, ktorí chcú vedieť, čo ponúka program Erasmus+ v sektore školského vzdelávania. Prvá časť príručky predstavuje možnosti zapojenia sa do programu Erasmus+ a popisuje výhody, ktoré tým škola získa. Približuje projekty KA1 - Vzdelávacia mobilita zamestnancov a KA2 - Strategické partnerstvá, ako aj elektronickú spoluprácu škôl prostredníctvom programu eTwinning. Druhá časť obsahuje rady týkajúce sa hľadania projektových partnerov a vyplnenia prihlášky Erasmus+ na základe skúseností rôznych škôl. Ponúka tiež inšpiráciu v podobe príkladov reálnych projektov.

Prevziať publikáciu [EN, pdf, 693 KB]
 
 

Building on Experience - Testimonials of Erasmus Mundus - Promotion Projects

prvá strana publikácie     Publikácia je bilanciou programu Erasmus Mundus (2004-2013) a jeho špecifickej Akcie 3, ktorej cieľom bolo propagovať európske vysokoškolské vzdelávanie vo svete. O rozmanitosti podporených projektov a ich úspechoch svedčia osobné výpovede ľudí, ktorí ich realizovali. Slovenských čitateľov môže zaujať najmä projekt ECCE Mundus, na ktorom spolupracoval SAAIC s kolegami z Maďarska a Rakúska a projektových aktivít sa zúčastnili aj slovenské vysoké školy.

Prevziať publikáciu [EN, pdf, 6 MB]
 
 

Sprievodca užívateľa ECTS

prvá strana publikácie     Sprievodca užívateľa Európskeho systému na prenos a zhromažďovanie kreditov (ECTS) ponúka pokyny na implementáciu ECTS a odkazy na užitočné podporné dokumenty. Sprievodcu schválili ministri zodpovední za vysokoškolské vzdelávanie v európskom vysokoškolskom vzdelávacom priestore v roku 2015 na konferencii ministrov zodpovedných za vzdelávanie v Jerevane. Preto je tento sprievodca oficiálnou príručkou pre používanie ECTS.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 2 MB]
 
 

Štúdia o znalosti cudzích jazykov a zamestnateľnosti

prvá strana publikácie     Štúdia útvaru (generálneho riaditeľstva) Európskej Komisie pre zamestnanosť, sociálne záležitosti a začlenenie, poukazuje na súvislosť medzi jazykovými zručnosťami a zamestnateľnosťou v krajinách EÚ. Analyzuje, ako sa mení v závislosti od jednotlivých krajín, ekonomických odvetví a pracovných pozícií a dáva odporúčania pre ďalšiu podporu a diverzifikáciu výučby jazykov, postupov hodnotenia a certifikácie. Materiál je dostupný v anglickom jazyku:

Study on Foreign Language Proficiency and Employability [EN, pdf, 2,2MB ]
Executive summary [EN, pdf, 410 KB]

 
 

Šírenie a využívanie výsledkov projektov v programe Erasmus+ Inšpirácia pre koordinátorov projektov - bežiacich i plánovaných

prvá strana publikácie     Krátka príručka, ktorá obsahuje praktické odporúčania pre koordinátorov projektov programu Erasmus+ na tému šírenie a využívanie výsledkov projektov. Ide o výsledky prieskumu národnej agentúry na danú tému medzi realizátormi projektov v rámci programu Erasmus+ a Programu celoživotného vzdelávania a výber z dokumentov programu Erasmus+.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 1 MB]
 
 

Prínos mobilitných projektov Erasmus+ v školskom vzdelávaní a vzdelávaní dospelých

prvá strana publikácie     Bližší pohľad na nový inštitucionálny prístup v mobilitných projektoch v Kľúčovej akcii 1 a na to, čo priniesla nadnárodná mobilita zamestnancov školám a organizáciám vzdelávania dospelých na Slovensku po prvých dvoch rokoch fungovania programu Erasmus+.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 1 MB]
 
 

Annual Report 2014 Erasmus+

prvá strana publikácie     Výročná správa Európskej Komisie 2014 programu Erasmus+

Príloha I Výročnej správy – štatistika [EN, pdf, 1MB ]
Príloha II Výročnej správy – príklady projektov [EN, pdf, 574 KB]

Prevziať publikáciu [EN, pdf, 1 MB]
 
 

Erasmus - dopadová štúdia

prvá strana publikácie     Reprezentačná brožúra sumarizuje zapojenie Slovenských vysokých škôl do programu Erasmus a snahu Slovenskej akademickej asociácie o internacionalizáciu vysokého školstva.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 19 MB]
 
 

Medzinárodná mobilita a internacionalizácia vysokých škôl

prvá strana publikácie     Stručný prehľad výsledkov ukončených projektov v rámci Programu celoživotného vzdelávania a bežiacich projektov Erasmus+, ktoré sa zameriavajú na medzinárodnú mobilitu a internacionalizáciu vo vysokoškolskom vzdelávaní.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 147 KB]
 
 

The Erasmus Impact Study / Regional Analysis

prvá strana publikácie     Štúdia prináša regionálne zameranie programu Erasmus v rokoch 2007-2013

Prevziať publikáciu [EN, pdf, 501 KB]
 
 

Vplyv odborných stáží Leonardo da Vinci na účastníkov

prvá strana publikácie     SAAIC-Národná agentúra Erasmus+ pre vzdelávanie a odbornú prípravu zverejnila výsledky prieskumu, ktorý realizovala medzi účastníkmi zahraničných odborných stáží Leonardo da Vinci v rokoch 2008-2013.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 1 MB]
 
 

Slovenskí študenti a Erasmus mobilita II

prvá strana publikácie     Výsledky prieskumu o mobilite študentov vysokých škôl, ktorí sa zapojili do programu Erasmus v rokoch 2010 – 2013. Analýza dotazníkov a porovnanie s výsledkami rovnakého prieskumu z roku 2010 vytvárajú obraz o realizácii študentských mobilít Erasmus na slovenských vysokých školách v období uplynulých šiestich rokov.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 905 KB]
 
 

European inventory on validation of non-formal and informal learning - Executive summary

prvá strana publikácie     Publikácia, ktorú Európska komisia, Cedefop a ICF International vydali v roku 2014, poskytuje prehľad o aktuálnom stave v oblasti uznávania neformálneho vzdelávania a informálneho učenia sa v 33 krajinách Európy.

Prevziať publikáciu [EN, pdf, 578 KB]
 
 

Digitálna priepasť v generačnej optike

prvá strana publikácie     Správa z výskumu, ktorú v roku 2014 vydal Inštitút pre verejné otázky a ktorá vychádza z reprezentačných sociologických výskumov na tému digitálnej gramotnosti a informatizácie spoločnosti realizovaných v rokoch 2005 - 2013.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 1 MB]
 
 

Vplyv mobilitných projektov Leonardo da Vinci na školy

prvá strana publikácie     SAAIC-Národná agentúra Erasmus+ pre vzdelávanie a odbornú prípravu zverejnila výsledky prieskumu, ktorý realizovala medzi strednými odbornými školami zapojenými do mobilitných projektov Leonardo da Vinci v rokoch 2007-2013.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 769 KB]
 
 

Program Šport - Preparatory Actions and Special Events 2009 - 2011

prvá strana publikácie     Európska komisia získala kompetenciu v agende športu v roku 2009 a teraz prináša zhrnutie prípravných aktivít a projektov. Prípravné akcie smerujú ku úspešnému začleneniu športu do programu Erasmus+ od roku 2014.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 1 MB]
 
 

ERASMUS+. Čo prináša program v oblasti vysokoškolského vzdelávania?

prvá strana publikácie     Informačná brožúra je určená verejnosti a v prehľadnej forme sumarizuje ponuku európskeho vzdelávacieho programu pre zamestnancov a študentov vysokých škôl. Podporuje rozhodnutie jednotlivca v prvých fázach zapájania sa do finančnej schémy programu Erasmus+.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 2 MB]
 
 

Impact Study: Effects of mobility on the skills and employability of students and the internationalisation of higher education institutions

prvá strana publikácie     EK zverejnila výsledky štúdie zameranej na vplyv programu Erasmus najmä na rozvoj zručností, zamestnateľnosť a profesionálny rozvoj mladých ľudí.

Prevziať publikáciu [EN, pdf, 14 MB]
 
 

Adult Education and Training in Europe: Programmes to Raise Achievement in Basic Skills

prvá strana publikácie     Správa, ktorú v roku 2015 publikovali Európska komisia, EACEA a Eurydice, mapuje úroveň základných zručností dospelých v 32 krajinách (všetkých členských štátoch EÚ, na Islande, v Lichtenštajnsku, Nórsku a Turecku).

Prevziať publikáciu [EN, pdf, 540 KB]
 
 

Adult Education and Training in Europe: Widening Access to Learning Opportunities

prvá strana publikácie     Komparatívna správa, ktorú v roku 2015 vydali Európska komisia, EACEA a Eurydice, nadväzuje na publikáciu "Adult Education and Training in Europe: Programmes to Raise Achievement in Basic Skills". Správa popisuje prístup dospelých učiacich sa zo znevýhodnených skupín k vzdelaniu ako aj existenciu rôznych programov umožňujúcich vzdelávanie dospelých disponujúcich iba základnými zručnosťami.

Prevziať publikáciu [EN, pdf, 8 MB]
 
 

Hodnotiaci prehľad mobility: Podmienky štúdia v zahraničí v Európe

prvá strana publikácie     Hodnotiaci prehľad sa zameriava na päť kľúčových faktorov, ktoré ovplyvňujú motiváciu a schopnosť mladých ľudí študovať alebo absolvovať odbornú prípravu v zahraničí: informácie a poradenstvo o možnostiach mobility, prenosnosť podpory pre študentov, znalosť cudzích jazykov, uznávanie štúdia v a podpora pre študentov zo znevýhodneného prostredia.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 2 MB]
 
 

Financovanie škôl v Európe: Mechanizmy, metódy a kritériá vo verejnom financovaní

prvá strana publikácie     Správa poskytuje prehľad riadiacich orgánov na jednotlivých úrovniach vzdelávania a popisuje metódy a kritériá použité na stanovenie výšky prostriedkov na financovanie školského vzdelávania. Obsah správy je tematicky rozdelený do troch kapitol popisujúcich riadiace orgány zapojené do financovania škôl, metódy využívané pri prideľovaní finančných prostriedkov a kritériá využívané pri stanovení objemu prideľovaných finančných prostriedkov.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 7 MB]
 
 

Úspech Programu celoživotného vzdelávania, 2007 – 2013

prvá strana publikácie     SAAIC – Národná agentúra hodnotí realizáciu Programu celoživotného vzdelávania a ponúka príklady úspechov, ktoré môžu motivovať.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 20 MB]
 
 

Kľúčové údaje o predškolskom vzdelávaní a starostlivosti v Európe 2014

prvá strana publikácie     Správa poukazuje na problémy, ktorým čelia európske štáty v súvislosti s poskytovaním kvalitných služieb predškolského vzdelávania a starostlivosti. Zahŕňa témy ako je prístup k predškolskému vzdelávaniu a starostlivosti, organizácia a riadenie, zabezpečovanie kvality, dostupnosť, kvalifikácia a vzdelávanie zamestnancov, vedúci zamestnanci, zapojenie rodičov a opatrenia na podporu znevýhodnených detí.

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 8 MB]
 
 

Modernizácii vysokého školstva v Európe: prístup, udržanie sa a zamestnateľnosť

prvá strana publikácie     Správa popisuje, aké kroky podnikajú vlády a inštitúcie poskytujúce vysokoškolské vzdelávanie aby rozšírili prístup k vysokoškolskému vzdelávaniu a zvýšili tak počet študentov, ktorí ukončia úplné vysokoškolské vzdelanie (udržanie sa), a poskytli pomoc pre študentov pri vstupe na trh práce (zamestnateľnosť).

Prevziať publikáciu [SK, pdf, 3 MB]